Saturday, October 8, 2011

Broga Hill !!! :)

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.
Alhamdulillah. Allah has given us another chance to live in this world.

Hehehe.. I'm back people. Anybody miss me? Miss my writtings so much? No?? Okay, fine. -.-  #bajetceleb

Okay, I know that I have not written anything for a quite long time.. It is a lot of time indeed. Well, let me make it clear for you guys. I was and still am busy with tons of assignments, classes, exams, quizzes and sleeps (do they count?). Although I do have free time in between those activities, I just didn't have the eagerness to write. Maybe it is just that I'm too lazy? Naa.. Maybe.. -.-  #sigh

(Stop using hash tags, will ya' Hani? This is blog, not twitter. Mind yourself..)

Okay, let's move on. ( I will write in Malay after this since I'm so not into the mood of writting in English. Sorry for mixing the languages. Ngeee~~)

Bukit Broga. Anda pernah dengar nama tu? Tahukah anda di mana terletaknya Bukit Broga? Mungkin ada sesetengah daripada kalian akan menyangka bahawa Bukit Broga terletak di Indonesia. (berdasarkan pengalaman). Anda salah! Bukit Broga terletak di Malaysia. Jika anda tidak percaya, sila bertanya kepada Pak Cik Google. Kalau tak pun, sila rajinkan diri anda untuk membuka atlas. :)

Apa kaitannya Bukit Broga dengan aku? Memang takde kaitan pun. Aku bukannya lahir kat situ. Malahan kampung aku juga bukn di situ. Namun, apa yang ingin aku katakan di sini ialah,
" Aku dah panjat Bukit Broga!!!!" 

Hahaha~ bajet gila kau! Padahal ramai je lagi yang dah naik bukit tu. Aku ni je yang baru terhegeh-hegeh dan terkedek-kedek nak naik. Kahkahkah!

Nak diceritakan bahawa, aku pergi Bukit Broga ni sebab menerima jemputan daripada sahabatku, Cik Siti Ruqaiyah Binti Mohd Ghazi. Masa tu tengah ber'tweet' dengan dia di Twitter. Memang pakai main aci redah je sebab dapat tahu pasal benda tu lewat petang Khamis. Dan mujur hari Jumaat tu takde kelas. Ada program di MSU. Jadi, untuk mengelakkan diri daripada menyertai program di MSU, aku pun bertekad nak ke University of Nottingham Malaysian Campus (UNMC) hari Jumaat tu supaya dapat menyertai Ruqaiyah ke Bukit Broga pada hari Sabtu. Sempat juga aku heret Aina Fahimah untuk menyertai sama. Memang kami pakai main aci redah je lah.

kredit : Google.com

Jadi, pukul 12.30 kami bertolak ke stesen KTM Shah Alam sampai ke stesen KTM Kajang. Seperti biasa, kalau masuk KTM, makanya aku dan Aina perlu bermain ragbi dalam tu. Tolak orang, himpit sana, himpit sini sudah menjadi adat. Cumanya main ragbi dalam KTM ni takde quarterback. Kalau ada, pasti dah boleh sertai RWC kan? Masuk koc wanita pun 2x5 juga. Tiada beza, malah semakin hebat dan ganas.

Kami sampai di stesen KTM Kajang pada jam 2.15 pm dan sudah terlepas bas untuk ke UNMC. Jadi, kami bersetuju untuk menunaikan solat Zohor dan mengisi perut yang kosong terlebih dahulu sebelum ke UNMC. Untuk makluman, kami bukan pelajar UNMC tapi pakai main belasah je naik bas tu. Mujur dia tak  periksa ID ke apa. Hehehe :)

Apapun, haritu memang penat dan aku tidur awal malam tu. Tapi sempat juga tawaf sekitar UNMC. Only one word to describe it, Beauty! ^________^

Pagi keesokkan harinya, kami semua (10 orang semuanya; 5 lelaki, 5 perempuan) pergi ke Bukit Broga selepas Subuh. Aku memang tak buat warming-up segala. Pakai main redah naik je. Dah lah tu, pakai jeans pulak. Memang bajet hebat gila lah kan.

Sumber: Google.com

Lama dah aku tak join aktiviti-aktiviti macam ni. Seronok sangat. Dan paling best dapat tengok pemandangan kat situ. Subhanallah, memang lawa ciptaan Allah tu.

Panorama semasa mendaki.
Sumber: Google.com

Abaikan. Ni bukan gambar aku atau rakan-rakan yang lain. Gambar orang lain yang aku jumpa dalm Google. Saja nak tunjuk puncak Bukit Broga. Hahaha~
Sumber: Google.com
Perkara tak boleh lupa, Aina Fahimah buat drama Hindi pulak masa nak turun dari bukit tu. Hehehe~ Takpe lah Aina. Ada juga kenangan kan?

Maaflah aku takde gambar yang aku boleh tunjuk kat kalian. Aku takde kamera segala bagai. Kamera handphone? Hahaha~ Tu campak kat laut je lah. Bukannya boleh pakai pun :)

Kepada sesiapa yang belum pernah pergi, pergilah! Seronok :D

Seronok tu seronok juga. Tapi mesti beringat. Malang tak berbau. Baca doa banyak-banyak!
p/s: pelajar MSU tu..
Sumber: Google.com
Akhir kata, terima kasih kepada Cik Ruqaiyah yang sudi mengajak aku dan memberi tempat tinggal sementara kepada aku dan Aina. Terima kasih juga kepada Buddy yang sudi tumpangkan kami untuk ke Broga dan hantar kami ke KTM Kajang. Terima kasih juga buat rakan-rakan yang lain yang turut serta membantu secara langsung atau tak langsung. Nice meeting up with you guys! Harapnya dapat lagi join aktiviti dengan kalian semua! Wohoo!! :D


Sekian, Wassalam.

without wax,
haniyahaya :)

notakaki: untuk melihat gambar yang lagi menarik, sila klik di sini :)

2 comments:

AynaFaheemah said...

Ohhoi. Hani Yasmin. Sungguh menarik coretan mu kali ini. Err, drama Hindi yang sungguh mengujakan itu terpaksa di censor kerana tidak sesuai untuk tontonan umum.

haniyahaya said...

Hahaha. Aku tahu sebab aku ada mention nama kau. Tu yang jadi menarik tu. Anyway, aku tahu part drama hindi tu patut di'censored' kan. Wohoo!!