Friday, May 6, 2011

Usrah Bahagian 1

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah dan kurniaNya aku masih lagi bernafas di bumi Nya ini.


Tadi baru je balik daripada usrah di rumah kawan. Saja je kami ni semua buat usrah.


Pertamanya nak eratkan hubungan silaturrahim.


Kedua, nak saling mengingatkan antara satu sama lain.


Ketiga, nak kongsi masalah atau apa sahaja. We are just like a big happy family!

Dan antara yang menarik yang boleh aku kongsikan bersama ialah petikan daripada novel ' Tuhan Masih Mencintaiku'. Benda ni Jojo @ Sofia Syahira yang kongsi. Memang ayat dia sentap habis lah!Ya Allah, jika aku cinta, cintakanlah aku pada sesorang yang akan melabuhkan cintanya agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu dan hanya padaMu aku meminta cintaMu.


Ya Muhaimin, jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta aku.


Ya Rabbana, jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padaNya agar tidak berpaling.


Sebenarnya novel ni ada 3 siri. Jadi tunggu sambungannya minggu depan ye!


Ni pula quote yang dikongsi oleh Nur Afirah.

A woman heart should lost in Allah so that a man would seek Allah in order to find her.


Menarik kan quote-quote ni semua? Serius aku rasa tersentap gila masa usrah tadi. Memang sebenarnya banyak ilmu yang kami semua dapat. Mula2 tu ada solat Maghrib secara berjemaah. Lepas tu ada sesi tazkirah. Kemudian solat Isya' berjemaah dan aku lah jadi imam. Dah lama dah tak jadi Imam. aku rasa hancur gila, especially time doa. Ya Allah! Malu nya la hai.. Mungkin ni sebab niat tak betul kot? Riak? hahaha~ Tak pun, doa kalau solat sendiri2 pendek2, bila dah jadi imam tu nak kena baca doa panjang2 dah jadi kelam kelibut.. Gitu kot? ha!


Takpe lah, banyak benda yang aku nak kena revise balik ni. Dah lama dah tinggal semua tu.. Masya Allah. Apa jenis manusia lah aku ni?


tapi serius aku harap usrah ni berterusan sebabnya kan, aku rasa tenang sangat2 bila join usrah tu. Terasa macam kat Malaysian Hall kat oversea pun ada jugak! weee~~~

Ukhuwah fillah abadan abada! ^__^



without wax,


haniyahaya:)

1 comment:

ruqaiyahghazi said...

apa semua mcm ayt nak mencari kekasih je? haha.