Saturday, April 16, 2011

Rumahku Syurgaku!

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Selawat dan salam buat Rasul Junjungan, Nabi Muhammad SAW, keluarga Baginda serta para sahabat sekalian. Alhamdulillah, aku masih lagi diberi kesempatan untuk bernafas di bumi-Nya. Masya Allah, sungguh besar nikmat itu dah aku rasa tak mampu nak bayar. Semalam aku sampai rumah. Bertolak dari rumah di Shah Alam lepas Maghrib. Dijemput oleh abah yang memang baru pulang dari kerja di Seksyen 9, Shah Alam. Petang tu baru je lepas jawab paper Maths I. Rasa ringan je kepala sebab dah tak payah nak fikir pasal exam. Fikir nak balik, nak buat apa kat rumah dalam masa seminggu ni. Cadang nak belajar drive yang sudah lama aku tinggalkan tu. Tapi tak tahulah. Ikut keadaan semasa sebabnya aku tak booking lagi kelas. :( Sampai je rumah aku rasa seronok sangat-sangat! Mungkin rasanya seperti masa pertama kali aku balik bercuti dari MRSM Gerik masa zaman Tingkatan 1. Haihla.. rasa seronok macam nak melompat ke langit yang paling tinggi! Cis, hiperbola sungguh ayat aku..


Jadi baik fikir, dengan masa seminggu ni, apa nak buat. Kena rancang elok-elok. Jangan bazirkan masa dengan perkara tak berfaedah.. ( cewah!!)




Jadi antara aktiviti kat rumah yang aku rasa nak buat ialah:




-habiskan buku cerita yang dah lama aku tangguh


-makan masakan ibu banyak-banyak. Aku dah tak larat makan makanan kedai. Ajinomoto banyak, terasa bebal pula diriku ini..


-online 24/7!


-jumpa kawan-kawan lama


-baca buku untuk semester depan? ( you better mark my words!)






Tapi kan, antara banyak-banyak tu.. paling akhir sekali tu aku rasa macam liat je nak buat. hahaha~ tapi aku akan cuba usahakan! Insya Allah~




Sekian, Wallahu'alam~








notakaki: Doakan kejayaan aku dan rakan-rakan dalam peperiksaan yang lalu. Doakan supaya kami semua dapat pointer 3.5 and above dan tak perlu ke kem motivasi. Sekian, terima kasih :)




without wax,


haniyahaya :)




3 comments:

atiqah:) said...

insya Alllah..hani..yg kena pegang adalah D.U.I.T:)k..saje nk menyemak kat hani punye blog..kui3

Anonymous said...

insya Allah hani..i know u can do it..pgg pd DUIT k..kem slm kat parents..frm: atiqah

haniyahaya :) said...

Insya Allah, ameen~ thanks ye :)