Thursday, April 28, 2011

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur (Bahagian II)

Bismillahirrahmanirrahim. Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.


Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah dan kurniaNya aku masih lagi bernafas di bumi Nya ini.


Baiklah,untuk kali ini, nak bercerita sikit tentang Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur. Mungkin ada yang perasan, entri ni macam sama je dengan entri yang lepas. (kalau belum baca entri tersebut, sila klik di sini ye!)

Okey, nak cerita sikit. Untuk pengetahuan semua,ni pesta buku yang sama aku pergi untuk kali kedua pada hari Selasa yang lepas. Memandangkan hari Selasa yang lepas, kelas Anatomy & Physiology dan juga kelas Health Sciences dibatalkan, aku dan kawan-kawan aku sepakat nak pergi ke Pesta Buku yang sedang berlangsung di PWTC. Memandangkan sahabat aku yang lain tu tak pernah pergi ke Pesta Buku tu sebelum ini, jadi aku lah yang dilantik menjadi penunjuk arah yang tak bertauliah. Walaupun pada hakikatnya, aku tak lah hebat mana! Takut tu takut lah jugak. Mana tak nya. Kalau sesat, tak sampai Seksyen 20, Shah Alam balik macam mana? Kuala Lumpur tu ingat kampung nan permai ke?



Okey, aku, Arina dan Mimi bertolak dari stesen KTM Komuter pukul 1 lebih. Sebabnya terlepas komuter! Chait!! Sabar je lah kan.. Pastu pergi jumpa Alyaa', Afirah dan TK yang sedang menunggu di KL Sentral. Mereka pergi dulu sebab naik komuter dari stesen komuter Batu Tiga. Lepas sampai di PWTC, aku, Arina dan Mimi pergi solat dulu memandangkan Alyaa', Afirah dan TK dah solat masa kat KL Sentral tadi.

Memandangkan ni kali kedua aku pergi, jadi dah tahu lah selok belok booth.. Takde lah nak sesat2 lagi. hehehe~ Tawaf PWTC tu pun takde lah rasa macam nak putus urat macam kali pertama pergi. Mungkin sebab tak ramai orang. Maklum je lah, hari bekerja dan bersekolah kan..


Okey, senarai buku yang dibeli pada hari itu:

1. Buku Kompilasi Komik Tiga Dara Pingitan Jilid 1 & Jilid 2

2. Buku A Comprehensive Prayer Formula karya Zaharuddin Abdul Rahman

3. Novel Life in Return (dibeli di The Mall dengan harga RM8.00)

4. Novel hard cover Ford Crosscountries Stories karya John Grisham ( juga dibeli di The Mall dengan harga RM10.00)

Wah! Banyak Sungguh buku cerita yang perlu dihabiskan. Tu belum campur dengan buku-buku pelajaran yang tinggi menimbun tu.. Takpe lah.. Perlahan-lahan.. kan?

notakaki: Kalau perempuan lain obses dengan baju, kasut, mekap, minyak wangi, gajet dan segala bagai..Namun aku..Aku sangat obses dengan buku!Sekian~


without wax,
haniyahaya :)

No comments: