Monday, April 25, 2011

Hari Pertama Semester II

بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Segala puji bagi Allah, Tuhan Semesta Alam. Selawat dan salam buat Junjungan Besar, Nabi Muhammad SAW dan kaum keluarga baginda serta para sahabat.Alhamdulillah, kali ini aku masih lagi diberi kesempatan untuk hidup di bumi-Nya ini. Syukur kepadaMu Ya Allah!

Okey, hari ni merupakan hari pertama kelas untuk semester II. Dan seperti kebiasaannya, kelas tak belajar pun. (Alhamdulillah!) Sesi suai kenal je lah. Memang terbaik!

Tapi untuk subjek Fizik, aku dah ada assignment sedia menanti. Chait!! Sabar je lah.. Takpe, cepat buat, cepat siap!! Lepas tu boleh sambung baca buku cerita lagi. Yay!!

Rakan-rakan sekelas ku pula tampil dengan penuh bergaya. Masing-masing dah ada cerita menarik untuk dikongsikan bersam. Pulak tu, kebanyakkan mereka dah tukar handphone baru, aku juga masih setia bersama Motorola aku. cewah!! Ala, aku ni pun bukannya jenis yang terer bab teknologi-teknologi ni. Apa yang ada tu, aku syukur je. Karang kufur nikmat pulak! Lagipun, kalau bab handphone ni, aku hanya tahu SMS dan call je. Lain daripada tu, kirim salam awal-awal!

Ha, lagi satu.. Memandangkan hari ni kelas Anatomi takde, jadi kami semu memang gembira tahap maksima lah! Aku, Ainnur & Syira pun balik rumah awal. Sebelum tu, kami sempat pergi ke Tesco; beli barang dapur sebab hari ni nak masak! Cadangnya nak makan simple je. Beli barang dapur tak banyak pun; kacang panjang, bawang merah, bawang putih & ikan bilis. Ni nak masak sayur. Kat rumah ada sambal ikan bilis, Ainnur yang bawak.

Memandangkan aku puasa sunat hari ni, jadi aku hanya goreng telur sahaja. Ainnur panaskan balik sambal & Syira masak sayur. Bergilir-gilir lah kami memasaknya. Lagi pun takkan nak masak semua serentak. Dapur tu besar manalah sangat kan?

Masa makan tu pun, kami bertiga memang selera habis lah! Tambah pula nasi panas.. Perghhh!! Memang seronok lah makan tu..

Okey, sekian sahaja buat kali ni.. NI nak pergi tengok NCIS kat 8TV!

Wallahu'alam~

without wax,
haniyahaya :)

notakaki: aku dah habis baca Contengan Jalanan. Menarik lah juga! Menangis tu kira biasalah kan? hahaha~ Sekarang tengan nak baca Kesalahan dalam Solat pula. Buku karya Ahmad Deedat tu dah belek-belek :)

No comments: