Thursday, March 17, 2011

20 fakta tentang Cik Hani Yasmin Yahaya.



Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Entri kali ini aku nak cakap pasal personaliti. Ada seorang sahabat aku ni pernah cakap yang aku ni ada berbeza personaliti. Yeke? Entahlah. Aku rasa aku jadi macam apa yang aku nak. Takde lah nak mengikut orang lain ke apa. Mungkin juga kadang-kadang aku bertindak tidak seperti mana yang digambarkan di dalam blog atau facebook atau realiti..

Jadi di sini aku nak kongsikan sedikit pasal diri aku yang tak
seberapa.. Kalau rasa agak-agak entri ni membosankan kalian sebab Cik Hani ni macam perasan bagus sahaja, klik sahaja butang 'X' di atas.. okey? Tiada paksaan di sini..

1. Aku merupakan anak sulung daripada 3 orang adik beradik. 2 bawah aku tu semua laki. Kira the only girl in family lah ni..

2. Aku suka sangan dengan aktiviti lasak. Dulu kecik-kecik suka gila bab-bab panjat pokok, main api, main mercun segala bagai tu..

3. Aku ni memang suka buat diri aku cedera. Bukan sengaja, tapi secara tak sengaja. Dulu aku pernah kena jahit kat dahi masa umur 4 tahun, kena 3 jahitan kat mulut sebab jatuh buaian masa umur aku darjah 2, ada parut kat kaki sebab terseret kat jalan raya nak kejar van sekolah punya pasal dan pernah gunting jari sendiri masa main gunting masa English class waktu Tingkatan 2.

4. Aku pernah disuspek ILI masa tahun lepas.. dapat cuti seminggu tu...

5. Aku pernah skip class Science masa Tingkatan 3 sebab tak dapat masuk sickbay.. Sickbay kunci masa tu. Jadi aku dengan kawan aku duduk menyorok dalam tandas.

6. Aku paling pantang dengan orang ada bela kuku panjang ni. Jadi kepada sesiapa yang aku pernah tegur secara direct tu harap dapat faham ye..

7. Aku ada tabiat buruk iaitu suka gigit kuku. Sekarang ni masih dalam proses berhenti..

8. Aku suka bekerja dalam tekanan. Sebab bila tertekan dan sibuk, aku takkan fikir benda lain dah, terutamanya cintan cintun..

9. Aku tak pernah ada pengalaman bercouple ke apa. Mungkin dulu ada minat orang, tapi tu cinta monyet punya pasal. Zaman kejahilan lagi. Sekarang ni dah tak ada dah.. Tunggu la sampai aku habis MBBS, habis housemanship.. okey?

10. Markah aku paling teruk setakat zaman sekolah ialah 33. Gila kan? Subjek apa? Hahaha~ Apa lagi? Add Maths la.

11. Aku minat gila dengan silat. Aku mula terlibat dengan silat ni sejak aku darjah 5 sampailah Tingkatan 5.
12. Aku pernah nak masuk Silat Olahraga, tapi masa zaman aku Tingkatan 5 tu, berat aku tak cukup. Tapi aku rasa kalau sekarang nak masuk dah boleh dah. Berat makin naik. Huhuhu~

13. Aku selalu jadi orang yang paling rendah dan kecik dalam kelas.. Bila lah ada orang yang nak lagi rendah dari aku ni?
14. Aku minat gila dengan orang yang ada lesung pipit.. Sungguh cemburu. hahaha~ Orang kata kalau ada lesung pipit tu, tisu kurang.. Betulkah? Aku pun tak pasti, nanti aku selidik..

15. Aku memang suka tidur dalam kelas. Sejak masuk MRSM la aku jadi kaki tidur dalam kelas. Pantang lepa je, mesti tidur. Cuma yang bagusnya, jarang lah kantoi.. Tapi kalau sekali kantoi dengan cikgu tu,mesti ramai tak percaya.

16. Aku suka makan coklat & pisang. Memang minat gila, sampai orang panggil aku hantu coklat dan hantu pisang. Kalau balik asrama, tak sah kalau aku tak ada stok coklat dalam loker.

17. Aku jenis yang alergi makanan laut, habuk, ais, hujan dan ubat jenis amoxycilin. Tapi makanan laut, ais aku belasah je.. Degil kan?

18. Aku tak suka warna kuning, berbeza sekali dengan mak aku yang suka warna kuning. Bagi aku warna kuning tu tak lawa, tapi kalau dalam lukisan, warna kuning la yang paling cepat habis sebab aku suka warna background lukisan aku dengan warna kuning. Pelik kan?

19. Aku seorang yang simple. Tak suka sangat bergaya dengan fesyen pelik2 zaman sekarang. Baik dari segi pakaian, beg, kasut dan macam-macam lagi. Kalau makan pun aku tak memilih, semua bedal je. Dan aku paling tak suka bermekap. Apa yang menarik dengan mekap pun aku tak tahu.. Geli sungguh aku.. Cukuplah kalau sekadar bedak dan lip balm..

20. Aku sangat tak suka tangguh buat kerja sekolah. Kalau dulu, aku akan make sure aku orang yang first siap homework. Stress tahu tak kalau ada homework tak siap.

Sekian sahaja dari aku. Maaf lah ye kalau aku punya entri kali ini macam apa je..

Terima kasih kepada yang sudi membaca!!! ^___^


without wax,
hani yahaya:)


No comments: